7. 1. 2011

5. oddíl vodácký

vodaci_titulek

ikona_domu       ikona_o_oddilu       ikona_pro_cleny       ikona - kalendář       ikona_odkazy       ikona_fotogalerie       ikona_kontakty

Výprava na josefovské louky 28. 3. 2015

V sobotu 28. března jsme se společně s 3. dvorským oddílem vydali v rámci celosvětové ekologické akce „Ukliďme svět!“ na josefovské louky, které jsou vyhlášeným ptačím parkem. Děti se společně se širokou veřejností zapojili do úklidu této lokality. Odborníci jim vysvětlili konflikt mezi cizorodými předměty v přírodě a ptáky a předvedli některé oběti takových nástrah. Zapojili jsme se i do čištění ptačích budek a nakonec se odměnili opečenými buřty.

Zimní výprava do Velké Úpy 6.3.2015

6. 3. 2015 se náš skautský oddíl zvaný „Krtečci“ vydal na svou vodní výpravu do mrazivého počasí Velké Úpy (Antarktidy), aby zde vyzkoušel své námořnické schopnosti.

První velkou výzvou bylo samo čekání na autobus, který měl zpoždění. Jakmile jsme dorazili na místo určení, čekal nás výšlap na nevelký kopec až k chalupě, někteří ho kvůli velkému množství zavazadel museli absolvovat vícekrát, ale navzájem jsme si pomohli a tak jsme se mohli ubytovat. Druhou výzvou bylo stěhování postelí do pokojů, to jsme naštěstí zvládli s úsměvem a bez větších potíží. Po rozřazení do dvou týmů bylo uspořádané Prostřeno, ve kterém zvítězil tým Medvědů, ti se velkoryse o svou odměnu podělili s týmem Žiraf, a tak na ně mohli být všichni vedoucí moc hrdí. Po Prostřenu se děti měly vydat na tajuplnou cestu, ale před tím jsme si zahráli kuličkovanou a mohli jsme vyrazit, na konci cesty se týmy dozvěděli, co je čeká a vítanou odměnou byl sjezd kopce po zadku.

Druhý den jsme vyrazili na lyže, všechny děti to zvládly bravurně a dokonce jsme se naučili i pár zábavných kousků na zpestření, co mělo ovšem „největší“ úspěch měla však prodloužená cesta zpět na chatu. Po lyžích jsme vyrazili na pytlování, postavili jsme veliký skokánek a všichni byli mokří až na kost, na řadu přišly naše nejlepší kuchařky a hospodyňky, které daly velmi rychle sušit všechny naše věci a pečlivě pod nimi topily. Po splnění admirálových úkolů děti našly lampiony štěstí a přátelství a vypustili je na oblohu. Večer jsme měli diskotéku a moc jsme si ji užili, měli jsme tanec speciálně pro tuto výpravu a taky jsme se naučili nové styly jako třeba vézt kolečko a stavět dům, na závěr jsme si zahráli čokoládu a šli si lehnout.

Poslední den naší výpravy jsme šli naposledy pytlovat, ale nestačil nám jen tak nějaký malý kopeček, my jsme pytlovali rovnou na staré sjezdovce, kde vlek už sice nejezdí, ale pro nás to byl úžasný úsek na pytlování. Po pytlování jsme snesli věci do aut a vyrazili do autobusu. Na zastávce ve Dvoře Králové nad Labem na nás už čekali rodiče a mi jim mohli vyprávět své zážitky.

Upa_vyprava

Stínadelská schůzka 13. 11. 2014

Tato schůzka byla věnována hře na motivy knih Jaroslava Foglara o Rychlých šípech zvaná Stínadla. Na samotném začátku se děti setkali s Velkým Vontem, dosavadním vládcem Stínadel, který jim prozradil, že se ztratil ježek v kleci a že jsou tak Stínadla ohrožena. Musí ho najít dříve než Em, zámečnický mistr, který nese odpovědnost za smrt Jana Tleskače, původního majitele ježka. Kdyby ježek padl do jeho rukou, byl by to konec celé vontské organizace. Děti byly Vontové, patřící mezi dvě nejsilnější vontské skupiny – Losnovce a Mažňákovce. Obě se snažily pro svého vůdce získat ježka v kleci a zajistit mu tak to, aby vládl Stínadlům. Na konci této skoro dvouhodinové hry, kdy musely najít různé artefakty Stínadel, se vydaly společně s kostelníkem pouze za svitu baterek na ochoz kostelní věže. Zde již čekal tajemný Širokko, který jim ježka předal. Zakončení pak proběhlo za kostelem. Velký Vont jim poděkoval za záchranu Stínadel, o jejichž příštím vládci měl rozhodnout boj ve velké skautské hře STÍNADLA, která se pořádala následující den.

Zamykání Labe 31. 10. 2014

Na poslední schůzku na loděnici spojenou se zamykáním Labe jsme dopravili naše dvě pramice a kanoi pod splav ve Verdeku. Admirál měl pro posádku v průběhu plavby připraveno několik úkolů, které měly otestovat zručnost a souhru všech na lodi. Naštěstí se podařilo všechny výzvy splnit aniž by se kdokoliv s lodí cvakl, a tak se mohla na konci posádka konečně osobně setkat s Admirálem. Ten všechny slavnostně jmenoval námořníky a rozdal jim diplomy Námořní akademie. Nyní je náš oddíl připraven vydat se na další plavbu za dobrodružstvím. Zároveň dal rozkaz k zamčení Labe, čímž se nám naše řeka na několik dalších měsíců uzavírá. Od příště se budeme scházet na skautské vile.

Oddílovka 10. 10. 2014 a Orlický pětitratlon

Admirál posílá další vzkaz v lahvi a připomíná naší posádce blížící se závody, ve kterých jí přeje hodně štěstí. Kluci a holky z oddílu se proto na schůzce věnovali tréninku na pramici a kánoi a také zacházení se sekerou a uzlování. Po programem našlapané schůzce připomínají kapitáni zítřejší sraz na nádraží.

V sobotu ráno jsme v plném počtu vyrazili vlakem do Hradce Králové, kde se pořádal skautský závod – Orlický pětitratlon. Jde o tradiční podzimní závod pramic a kánoí, který je navíc obohacen disciplínami jako jsou lanová překážka, provazový žebřík, střelba z luku či bobrování klády. Naše posádka s Terkou za kormidlem bojovala statečně a čestně a nakonec si přijela pro krásné 9. místo. Jako odměnu si pak odvezla diplom a samozřejmě admirálovu pochvalu, i když zatím stále jen v podobě vzkazu v lahvi. Snad se s ním posádka brzy setká osobně.

DSC01819       DSC01861

DSC01900       DSC01904

Oddílovka 3. 10. 2014 aneb vykročeno za tím stát se námořníky

William Baffin, admirál královského loďstva, se nechal slyšet, že hledá posádku na svou plachetnici; takovou posádku, se kterou by se mohl plavit po širém oceánu, takovou, která by se nezalekla bouře ani uragánu, statečnou posádku, která by se postavila všem nástrahám a nebezpečím moře, posádku, se kterou bych se mohl vydat hledat vzdálené ostrovy a společně by zažívali tajemné příběhy.

DSC01787       DSC01792

Posádka našeho oddílu věřila, že je tou pravou, kterou admirál hledá, a tak hned začal výcvik na pramicích a kánoi. Šlo jí to opravdu náramně, proto ji admirál vyzval, aby se zúčastnila Orlického pětitratlonu, závodu na pramicích a kánoích v Hradci Králové. Ten se má uskutečnit v sobotu 11. října. Uvidíme, jak si naše posádka povede. V závěru svého dopisu admirál připomněl, že není důležité umět dokonale pádlovat, plavat či běhat, ale stát při sobě při všech nebezpečích, které vám vstoupí do cesty. To je znak pravých námořníků! Aby nám to v budoucnu lépe šlo, máme od teď i svou písničku.